اخبار و تازه ها

احصاء ۲۰۰ پروژه سرمایه‌گذاری در استان کرمان/انجام مراحل اولیه تدوین اطلس سرمایه‌گذاری استان

به گزارش دبیرخانه همایش فرصت های سرماه گذاری در استان کرمان  (کرمان آیدکس 2022 ) ، همایش دو روزه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان عصر امروز ۲۲ تیر ماه با حضور جمعی از مقامات کشوری و استانی، سرمایه‌گذاران و مدیران ‌عامل شرکت‌های صنعتی و معدنی استان در محل دانشگاه تحصیلات تکمیلی، صنعتی و فناوری‌های پیشرفته(هایتک) افتتاح شد.
حسین مهرابی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در این همایش گفت: تمام حوزه‌های اقتصادی استان که دارای فرصت‌های سرمایه‌گذاری بودند در جریان برگزاری این همایش بررسی شد.
وی افزود: به دنبال استخراج نتایج کاربردی از این همایش هستیم و امیدواریم حاصل پنل‌های ۱۶ گانه، خروجی مورد انتظار زمان‌بندی شده و کمّی را به دست آوریم.
مهرابی ادامه داد: ۲۰۰ پروژه سرمایه‌گذاری در استان استخراج شده که مبالغ، راه‌ها، نرخ بازدهی و مزیت‌های رقابتی آنها مشخص است و امیدواریم به نوعی قرارداد برای تامین مالی و یا رفع موانع آنها دست پیدا کنیم.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان از انجام مراحل اولیه تدوین اطلس سرمایه‌گذاری استان خبر داد و گفت: امیدواریم با تکمیل اطلاعات مربوطه، لکه های سرمایه گذاری در استان را مشخص کنیم و در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسانیم.
مهرابی اظهار داشت: پروژه‌های سرمایه‌گذاری در استان باید از محل صندوق توسعه ملی، تامین مالی شوند که در مورد چند پروژه بزرگ به جمع بندی رسیده‌ایم.
وی گفت: مهم این است که در پایان این همایش به احکام راهبردی مبتنی بر بهره‌وری دست یابیم و آنها را در برنامه‌های کلان جایگزین کنیم.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان به شعار سال و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اشاره داشت و افزود: تلاش ما بر این است که اعتبارات و تسهیلات تکمیلی را به حوزه مزیت‌های اقتصاد دانش‌بنیان سوق دهیم.
مهرابی اضافه کرد: برداشتن موانع بر سر راه توسعه و سرمایه‌گذاری و مقرارت زائد را در نظر داریم تا با سرعت بیشتری در مسیر توسعه استان گام برداریم.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان ۲۲ و ۲۳ تیر ماه در محل سالن همایش‌های دانشگاه تحصیلات تکمیلی، صنعتی و فناوری‌های پیشرفته ماهان (هایتک) در حال برگزاری است.
در این مراسم از کتاب فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان نیز رونمایی و نمایشگاه ‘کرمان آیدکس ۲۰۲۲’ افتتاح شد.
مشاور ارشد معاون علم و فناوری ریاست جمهوری، معاون وزیر راه و شهرسازی، عضو هیأت مدیره صندوق توسعه ملی، رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران، نماینده ولی‌فقیه در استان، رئیس کل دادگستری کرمان و جمعی از مدیران کل در این آیین حضور داشتند.

آخرین اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up