اخبار و تازه ها

دانش و انگیزه لازمه حرکت در مسیر پیشرفت

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان با حضور در جایگاه سخنرانی توسعه و پیشرفت در کشور را با اهمیت دانست و تأکید کرد: در این راستا واقعیت‌ها و آرمان‌ها مورد توجه است. پایبندی به آرمان‌ها می‌تواند زمینه‌ساز جدی گرفتن «می‌تواندها» باشد. این دو خط ریل در کنار هم با قطاری حرکت می‌کنند که لوکوموتیوران آن نیروی انسانی است. انسانی که باید چند ویژگی داشته باشد که اولین آن دانش توسعه برای پیشرفت است. ویژگی دوم انگیزه لازم برای پیشرفت است چرا که صرف داشتن دانش و اطلاعات نمی‌توان کاری را به سامان رساند بلکه انگیزه در کنار دانش می‌تواند کارهای بزرگی را خلق کند.

وی در ادامه گفت: در کنار انسان با انگیزه با دانش چند الزام ضرورت دارد که اولین آن نقشه راه است. هر انسان فرهیخته و دانشمند و با انگیزه برای اینکه از نقطه الف به ب برساند باید الفبای توسعه بر مبنای نقشه راه را مد نظر قرار دهد ضمن اینکه در کنار آن باید تغییر تحول فکری و فرهنگی در جامعه توسعه و پیشرفت که همان جامعه هدف است حاکم باشد.

امام جمعه کرمان سرمایه و ثروت یکی از شرط ها و الزامات اصلی توسعه و پیشرفت دانست و تأکید کرد: مسئله دیگر امنیت در حوزه‌های مختلف است که باید به آن توجه لازم صورت گیرد. در صورتی که قطار توسعه و پیشرفت بر دو ریل اصلی واقعیات و آرمان‌ها حرکت کند سرعت توسعه و پیشرفت ما چشمگیر خواهد بود و آینده خوشی را در کشور و در استان کرمان خواهیم داشت.

آخرین اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up