اخبار و تازه ها

دلیری، دستیار ویژه معاون علمی رئیس جمهور: تغییر در جامعه به معنای داشتن سواد است

دلیری، دستیار ویژه معاون علمی رئیس جمهور در سخنانی در مراسم افتتاحیه همایش فرصت های سرمایه گذاری در استان کرمان ( کرمان آیدکس 2022 )  گفت: ما چهار عصر را پشت سر گذاشته‌ایم و اکنون در عصر اطلاعات و الکترونیک قرار داریم در عصری که دارایی دیگر زمین و پول، کارخانه نیست بلکه اطلاعات، فکر و دانش انسان‌هاست. که آن را ارزشمند و قیمتی می‌کند. عصر آینده نیز هوش مصنوعی است که فضای کاملاً متفاوتی دارد.

دلیری ادامه داد: در قرن بیست و یکم دوازده آیتم شامل سواد عاطفی، سواد تربیتی، سواد علمی، سواد رسانه‌ای و…. را برای سواد ذکر شده است. در حال حاضر داشتن دکترای تخصصی در یک رشته براساس تعریف یونسکو ۵ درصد از سواد است. در تعریف جدیدی که از سواد هر کس که بتواند تغییری ایجاد کند باسواد است یعنی اگر آیتم‌های باسوادی را داشته باشیم اما نتوانیم در خود و یا جامعه تغییری ایجاد کنیم بازهم بی‌سواد هستیم. همین تعریف را باید در استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان جستجو کنیم چرا که امروز فرزندان ما از دیروزشان متفاوت است و فردایشان نیز از امروز متفاوت است.

دستیار ویژه معاون علمی رئیس جمهور خاطر نشان کرد: بالاترین ظرفیت در استان کرمان ظرفیت نیروی انسانی آن است و این ظرفیت در تمامی شهرهای ایران وجود دارد. از این رو نمایندگان مجلس چند مصوبه خوب را برای صنایع کشور به تصویب رساندند. یک؛ اینکه هزینه در تحقیق و توسعه صنعت به عنوان اعتبار مالیاتی شناخته شد. دوم؛ در صورت سرمایه‌گذاری مستقیم در شرکت‌های دانش‌بنیان سی در صد از مالیات آن به عنوان مالیات اعتباری شناخته خواهد شد. سوم؛ اگر سرمایه‌گذاری به صورت غیر مستقیم و در صندوق‌های واسطه‌ای انجام پذیرد صد درصد آن به‌عنوان اعتبار مالیاتی محسوب خواهد شد. چرا این سرمایه‌گذاری منجر به افزایش درآمد صنایع بزرگ خواهد شد.

ما آمادگی داریم تا در دانش و علم و فناوری فایلی مستقیم برای کرمان باز کنیم تا از این رو بتوانیم اتفاقات جدیدی را در حوزه دانش‌بنیان رقم بزنیم.

آخرین اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up