اخبار و تازه ها

وزیر اقتصاد : فضا برای همرسانی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان کرمان ایجاد شود

وزیر اقتصادی در ویدیویی از پیش ضبط شده به ارائه نکاتی در ارتباط با برپایی همایش فرصت های سرمایه گذاری در استان کرمان (کرمان آیدکس 2022 ) پرداخت. وی در این پیام گفت: مسئله همرسانی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و پیوند آن با اشخاص حقیقی و حقوقی توانمند و علاقه‌مند به حضور در فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که متأسفانه هم در معرفی فرصت‌ها و هم در حمایت عملی واقعی در کشور کاستی‌های زیادی وجود دارد. که علی‌رغم داشتن پتانسیل مالی و فنی در بخش خصوصی سبب شده تا از این ظرفیت‌ها استفاده نشود و ماحصل آن تشکیل سرمایه ثابت ناخالص نزدیک به صفر در دهه گذشته باشد.

خاندوزی ادامه داد: دهه ۹۰ یکی از ضعیف‌ترین الگوهای سرمایه‌گذاری در ایران رخ داد. البته نقش آفرینی پیشتر سرمایه‌گذاری‌های دولتی و سرمایه‌گذاری‌های بانک‌ها در انجام فعالیت‌های پیشران و مولد در پروژه‌های بزرگ نیز متأسفانه به حداقل رسیده بود و مجموع این عوامل مهم سبب شد تا ما در مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی نقشه راه رشد غیرتورمی تدوین کنیم که این نقشه راه نیز در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به تصویب رسید.

وی خاطر نشان کرد: یکی از نقاط مهم در نقشه راه غیر تورمی تمرکز بر احیای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ و پروژه‌های پیشران است که استان کرمان به جهت همگرایی خوبی که در بین نیروهای اقتصادی و سیاست‌گذاران استان در یکی دو دهه گذشته داشته توانسته به جهات متعددی از خام فروشی فاصله گرفته و تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغالزایی را دنبال کند و در اجرای آن الگو و نمونه باشد

خاندوزی اضافه کرد: خوشبختانه بخش‌هایی از استان کرمان به جهت سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی موجود با مشکل بیکاری مواجه نیست اما همچنان ظرفیت‌های بالقوه بسیار بالایی در این استان به جهت امکانات مناسب برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که امیدوارم این همایش کمک ویژه‌ای به همرسانی سرمایه‌گذاران و فرصت‌های موجود کند.

وزیر اقتصاد افزود: ما در وزارت اقتصادی و دارایی آمادگی داریم تا از طریق سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی، مشوق‌های لازم در حوزه‌های مالیاتی و یا در حوزه‌های مرتبط مانند تسهیل در ترخیص گمرکی کالاها و… را انجام دهیم تا شاهد توسعه منطقه‌ای استان کرمان باشیم همچنین از استان‌های دیگر هم در کمک به عرصه جذب سرمایه‌گذاران فعال و توانمند نیز حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد این همایش می‌تواند زمینه‌ساز اجرای پروژه‌های بیشتر با ارزش افزوده بالاتر بوده و از خام فروشی جلوگیری کند و همچنین زمینه اشتغال را فراهم سازد.

آخرین اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up